Gezocht: Bestuur X der Amsterdam Aviation Association

Lijkt het jou leuk om een jaar lang aan het roer te staan van een jonge studievereniging? Vind jij het leuk om naast je studie wat extra’s te doen? Wil jij unieke ervaringen opdoen en leren van jezelf en anderen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De sollicitatieperiode is verlengd tot zondag 4 april 23.59u. Solliciteer snel!

Frequently Asked Questions

Is een bestuursjaar te combineren met mijn studie?
Dit is afhankelijk van het leerjaar waar je komend jaar in zal bevinden. Voor de eerste- en tweedejaars is het prima te combineren met school, aangezien je deze jaren je studie op de HvA zelf volgt. Voor derde- en vierdejaars is het lastiger te combineren aangezien een minor of stage mogelijk ergens anders in Nederland of de rest van de wereld wordt gedaan. Mocht je hiertussen vallen en bijvoorbeeld (gedeeltes van) een leerjaar overdoen, kan er natuurlijk altijd gekeken worden wat de mogelijkheden zijn.

Krijg ik een vergoeding voor mijn werkzaamheden tijdens een bestuursjaar?
Jazeker. De HvA biedt een beurs aan voor studenten met een positief bindend studies die werkzaam zijn binnen het bestuur van een erkende vereniging. Dit wordt gezien als compensatie voor je collegegeld. Je ontvangt iedere maand (een heel kalenderjaar) €250 op je bankrekening en bent hier verder vrij in om uit te geven.

Kan ik mijn vakken halen als ik een bestuursjaar doe?
Absoluut. Hoewel een bestuursjaar druk en hectisch kan ogen is het volledig aan jezelf om de rust te bewaren en je tijd te spreiden. Ervaring leert dat als je bereid bent om ervoor te gaan en overtuigd bent van jezelf, je genoeg tijd zult vinden voor het studeren en maken van projecten. Omdat je niet alleen bent binnen het bestuur kun je aangeven als je even wat minder tijd te besteden hebt, waarna anderen een deel van je werkzaamheden kunnen overnemen.

Wat levert een bestuursjaar mij op?
Buiten een mooie toevoeging op je CV doe je ook erg veel ervaring op binnen de luchtvaartsector en leer je jezelf te ontwikkelen. Je onderhoud contacten met personen uit het bedrijfsleven, ontvangt uitnodigingen voor bijzondere elementen en breidt hiermee je netwerk steeds verder uit. Deze mensen kunnen je veelal aan een stage helpen of andere interessante mogelijkheden. Daarbij leer je ook professioneel vergaderen, effectieve besluiten te vormen en te luisteren naar anderen. Met een bestuursjaar achter de rug heb jij in de toekomst zeker een streepje voor op je medestudenten!

Heb ik nog wel vrije tijd over als ik een bestuursjaar doe?
Naast je studie en bestuurszaken houd je zeker vrije tijd over. Ook al lijkt het misschien redelijk veel en druk is er altijd tijd voor ontspanning. Denk hierbij aan een lekker borreltje samen, een leuk bedrijfsbezoek of een dagje ertussenuit. Verdere activiteiten die je zelf onderneemt zijn natuurlijk geheel voor eigen invulling. Hierbij zul je merken dat je vaak meer tijd overhoudt dan je in eerste instantie misschien dacht.

Wat zijn de vereisten?
Voor het Bestuur zijn wij opzoek naar gemotiveerde leden die hun lidmaatschap naar een hoger niveau willen tillen. Ervaring binnen onze vereniging (of een andere vereniging) is gewenst, maar natuurlijk niet verplicht. Vanzelfsprekend is enige kennis over onze vereniging, zoals de verschillende commissies en de beleidsdocumenten, een pré. De Sollicitatieprocedure is voor alle leden geopend, ongeacht of je al jarenlang lid bent, of pas net lid bent geworden. Schroom vooral niet om contact op te nemen met een huidig Bestuurslid als je vragen hebt of twijfelt!

Belangrijke informatie

Stuur je motivatie + CV voor 4 april 23:59 naar bestuur@svaaa.nl!

Zorg dat je de belangrijke datums tijdens de Sollicitatieprocedure alvast vrijhoudt. Zie onderaan de pagina voor meer informatie.

Functieomschrijving

Voorzitter

Als Voorzitter ben jij hét gezicht van de vereniging! Samen met de andere bestuursleden ben jij de voorzitter van de dagelijkse gang van zaken binnen de vereniging. Je houdt je daarnaast bezig met externe contacten en zit daarnaast bij een of twee Commissies als Commissaris. Je draagt grote verantwoordelijkheid, en jouw uitgangspunt is dat alles binnen de vereniging soepel verloopt en dat er een duidelijke richting is. Je organiseert en presenteert de Algemene Ledenvergaderingen en zorgt dat deze goed verlopen.

Vraag over het Voorzitterschap? Stel hem aan de huidige voorzitter! voorzitter@svaaa.nl of 06-57836157

Vice-voorzitter

De Vice-voorzitter van de vereniging is verantwoordelijk voor de interne communicatie. Daarnaast ondersteun je de Voorzitter in zijn of haar taken en neem je deze waar wanneer nodig. Samen met jouw andere bestuursleden zorg je voor een goed functioneren van de Vereniging en zit je als Commissaris bij een of meerdere commissies.

Vraag over het Vice-Voorzitterschap? Stel hem aan de huidige vice-voorzitter! vice-voorzitter@svaaa.nl of 06-641054513

Secretaris

Ben jij een administratief wonder? Als Secretaris ben jij verantwoordelijk voor alle administratieve taken van het Bestuur. Je beheert en reageert op de mail en post, plant afspraken en zorgt voor een geordende Ledenadminstratie. Daarnaast draag je zorg voor de website en hou je je samen met de Mediacommissie bezig met onze Sociale kanalen. Als Secretaris ben je ook verantwoordelijk voor de maandelijkse Nieuwsbrief en geef je input aan de NOTAM. Daarnaast zit je bij, net als alle andere Bestuursleden, een of meerdere Commissies als Commissaris

Vraag over het Secretarisschap? Stel hem aan de huidige secretaris! secretaris@svaaa.nl of 06-46630057

Penningmeester

Als penningmeester ben je het financiële gezicht van de vereniging. Jij weet alles van het geld en bent daar ook verantwoordelijk voor. Verder beheer je ook boekhouding en houdt deze up-to-date en doet daarbij wekelijks een update aan het bestuur en doet verslag op de ALV. Tevens houd je je bezig met het sturen van facturen naar bedrijven en ontferm je je over het goedkeuren van begrotingen voor activiteiten.

Vraag over het Penningmeesterschap? Stel hem aan de huidige penningmeester! penningmeester@svaaa.nl of 06-36499845

Tijdspad

Stap 1: Sollicitatie

3 maart t/m 4 april 23.59u

In deze periode is de sollicitatieprocedure geopend. Je levert je motivatie + CV in via bestuur@svaaa.nl. Wanneer deze is binnengekomen ontvang je binnen een paar uur een bevestiging van je sollicitatie aanmelding.

Stap 2: Casussen

5 april t/m 18 april

Vanaf 5 april ontvang je een bundel met Casussen van het Bestuur. Deze bundel bevat Casussen met dagelijks voorkomende situaties als Bestuurslid. Jouw taak is om per casus aan te geven hoe je hiermee om zou kunnen gaan. Er is geen fout en geen goed antwoord, enkel die van jou! Voor de deadline van 18 april lever je jouw ingevulde bundel in via bestuur@svaaa.nl.

Stap 3: Sollicitatiegesprek

Week van 20 april

It’s your moment to shine! Op basis van jouw Casus zul je een uitnodiging ontvangen. Tijdens jouw sollicitatiegesprek met het huidige Bestuur zul je een kennismakingsgesprek houden en zullen er een aantal vragen gesteld worden. Ook zullen we terugkomen op de ingevulde antwoorden uit de Casussen. Afhankelijk van de maatregelen zullen deze gesprekken online of op de Leeuwenburg plaatsvinden.

Stap 4: Rollenspel

Ergens tussen 10 en 14 mei

Na de sollicitatiegesprekken zullen alle kandidaten beoordeeld worden en zul je op basis daarvan mogelijk een uitnodiging krijgen voor het Rollenspel. Tijdens het Rollenspel zul je samen met de andere kandidaten die nog in de race zijn een aantal groepsopdrachten moeten uitvoeren. Hierdoor krijgt het huidige Bestuur inzicht in hoe jij functioneert binnen een team.

Stap 5: Pitch

19 Mei

Op basis van de Rollenspellen zullen we een keuze maken uit een aantal kandidaten. Tijdens een extra Commissieledenvergadering zul je een Pitch geven waarin je jezelf voorstelt en je jezelf presenteert voor alle Commissieleden. Na afloop zullen alle Commissieleden een niet-bindende en adviserende stem uitbrengen naar het huidige Bestuur.

Stap 6: Bekendmaking

21 Mei

Vandaag is het dan eindelijk zo ver, het verlossende woord. Op basis van alle stappen en het advies van de Commissieleden, zullen de Bestuursleden hun uiteindelijke keuze vastleggen en bekendmaken. Rond 17.00u zul je telefonisch het verlossende woord krijgen of je wel of niet aangenomen bent als Kandidaat-Bestuurslid voor het 10de Bestuur. Enkele dagen later zullen we het aankondigen op onze Socials, en mag je het van de daken schreeuwen!

Stap 7: Goedkeuring

26 Mei

Tijdens de Vierde Algemene Ledenvergadering zul je samen met de andere Kandidaat-Bestuursleden ter stemming gebracht worden. Alle leden der Amsterdam Aviation Association zullen de kans krijgen om hun stem uit te brengen op de vraag “Verleen jij jouw goedkeuring over het Kandidaat-Bestuur?”. Als er een meerderheid is, ben je officieel gekozen als het nieuwe Bestuur van de Vereniging. Op maandag 6 september zul je officieel aantreden als Bestuurslid van Bestuur X.

De datums in dit tijdspad zijn gebaseerd op een planning. Vanwege omstandigheden kunnen de aangegeven datums afwijken van de realiteit. Deelnemers aan de Sollicitatieprocedure zullen hier tijdig over geïnformeerd worden.